Fundació la Mona

Durant el diumenge del 18 de març vàrem visitar l’entitat Fundació la Mona, situada en Riudellots de la Selva, Girona. És un centre de Rehabilitació, on la seva finalitat és recuperar del maltractament a ximpanzés i micos, que han estat treballant com a artistes de circ de televisió, models de publicitat i fins i tot alguns d’ells eren mascotes. Vivien en soledat, empresonats en petites gàbies, patint diversos símptomes, com mala nutrició, depressions, etc. Aquesta fundació els hi proporciona una llar, ja que no poden tornar a la selva, conviuen amb altres primats de la seva família.

Durant la nostra visita, vàrem tenir dos monitors que ens van anar explicant la vida tan cruel que han viscut els ximpanzés que allà tenien i com aquests una vegada a la fundació han tornat a viure en semi llibertat, com és el seu dia a dia, que mengen, i com s’han anat recuperant a poc a poc. Va estar una sortida molt interessant, ja que vàrem poder aprendre que nosaltres venim del mico, i que característiques tenim en comú. Després d’una hora i mitja de visita, vàrem veure un vídeo, que ens va explicar com vivien i com els van rescatar.

Per acabar la visita, vàrem dinar a una zona de pícnic en el mateix entorn de la Fundació, però vàrem haver de tornar aviat perquè s’estava tornant fosc…, sí, es va posar a ploure, encara sort que ja marxàvem cap a Terrassa.
Mai ens cansem d’aprendre noves coses… va ser l’última sortida del trimestre, però a la tornada ens quedarà molt més per veure i somniar.